LOADING CLOSE

הקמת מסעדה

איך פותחים מסעדה? כמה עולה לפתוח מסעדה?

דרגת קושי: קשה מאוד  |   הערכת זמן: מספר חודשים עד שנה

תהליך ההקמה

להלן מדריך צעד אחר צעד להקמת מסעדה. נתחיל מתוכנית ההצלחה שתוביל אותנו לתוכנית העסקית ותוכניות העבודה.

  • לכל מסעדה מצליחה יש קונספט נהדר, שף גדול ומיקום נהדר. כל אלה עובדים יחד ולעזור לקבוע את האווירה של המסעדה.
    הקונספט הוא בעצם סוג המזון שיוגש. לפני ביצוע כל פעולה אחרת יש להרכיב תפריט או שלד תפריט. האם האוכל שיוגש יהיה ידידותי למשפחות, חוויה יוקרתית, מסעדת בשר, אוכל רחוב, אתני, מאפייה, מזון מהיר או תחנת סושי?
    השף והמיקום חייבים להתאים לקונספט. אם השף מתמחה בסוג מזון מסויים תהיה בעית התאמה לרוח המקום, או אם המיקום לא מתאים.
    נגישות היא הכל, המיקום תורם. המסעדה תצליח אם אנשים באמת יצליחו למצוא אותך ולהבין את הקונספט בקלות.

  • לאחר שגיבשנו קונספט, הגיע לזמן לבטא את הרעיון באמצעות התפריט.
    בשלב זה, התפריט צריך להיות רעיוני בלבד ולכלול ראשי פרקים וקטוגוריות כמו גם מחירי מטרה למנות השונות.

  • תכנית עסקית היא המפה שמציירת לך את הדרך להצלחה.
    שתי סיבות עיקריות לבניית תוכנית עסקית –
    1. איתור נקודות כשל בתכנית המסעדה כמו תמחור, מיקום, כמות עובדים וכו'
    2. כל גוף פיננסי שתפנה אליו למימון ירצה לראות תוכנית עסקית.
    ההצלחה או הכשלון של המסעדה מחוברים לחוזק התוכנית העסקית שלך, כדאי להשקיע זמן בסעיפים הבאים –
    • תיאור הקונספט
    • קהל הלקוחות
    • תפריט – עלויות ותמחור
    • מידע פיננסי – הון עצמי, מימון דרוש ותכנון הוצאות לטווח קצר וארוך
    • תכנית שיווק
    • העסקת עובדים
    לקריאה על תוכנית עסקית

  • השם הוא הרושם הראשוני שהלקוחות יקבלו על המסעדה שלך. בחר שם שקל לזכור, שם שמתחבר עם הקונספט, התפריט והמטרה שלך.

  • זה השלב שבו רוב היזמים נעצרים.
    למרות שקשה הרבה יותר לגייס מימון לעסק בתחום המזון, זה לא בלתי אפשרי. בין בנקים, קרנות מדינה, משקיעים פרטיים או שותפים. אל תתן לשלב המימון לעצור אותך.

  • לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן! מיקום יכול לגרום להצלחה או כשלון של מסעדה.
    לפני שאתה רץ לחתום על חוזה שכירות, עשה שיעורי בית. האם המיקום באזור סואן עם הרבה דריכות רגל? אם לא, האם יש מספיק מקומות חניה זמינים? האם מסעדות אחרות ניסו את האזור קודם?

  • הגשת תוכנית מקדמית לרשות המקומית ו/או למשרד הבריאות ואישורה נותן לנו אישור לפעילות המתוכננת בעסק. האם המיקום מתאים לעסק מזון? האם הגודל מתאים? האם נוכל לשים שולחנות וכסאות? האם יש בעיות עם שכנים? האם ניתן להגיש אלכוהול? כמה תאי שירותים צריך? ועוד ועוד

  • חלל ריק יכול להתמלא בקלות ובמהירות בציוד למטבח, מקררי אחסון, מחסנים, בר, שירותים ועוד. עיצוב מסעדה חייב להיות מאוזן בין אסתטיקה וכמות מקומות הישיבה ותמיד לזכור פרקטיות מעל הכל!

  • תפריט כתוב ומעוצב בצורה טובה צריך להיות קל לקריאה, פשוט להבנה והכי חשוב למכור את המנות הרווחיות ביותר.
    לקריאה על בניית תפריט
    לקריאה על הנדסת תפריט

  • מפרט הציוד שלנו צריך להתחלק למספר חלקים –
    ציוד כבד מטבחי, ציוד קל מטבחי, ריהוט
    על מנת לקבל הצעות מחיר הניתנות להשוואה כדאי לייצר מפרט מסודר.

  • לאחר שסגרנו את התוכנית וקיבלנו כתבי כמויות, ניתן לקבל הצעות מחיר לבינוי.
    בנית עסק מזון מורכבת ועדיף להשתמש בשירותי קבלן עד מפתח המתמצא בתחום.

  • "אוכל בינוני ניתן להגיש עם שירות מצויין, שירות בינוני לא ניתן להגיש עם אוכל מצויין"
    כל מאמר על שירות ועסקי מזון מדבר על כך שאם תעסיק ותכשיר את האנשים הנכונים, תראה את העסק שלך גדל ומצליח.
    אפשר להתגבר על האתגר על-ידי העסקת אנשים נכונים לתפקידים השונים, לתת לעובדים הכשרות שונות בצורה קבועה. העובדים צריכים לשקף את קונספט המסעדה ולהאמין בשירות עם חיוך.

  • קהל היעד שלך חייב לדעת שהמסעדה שלך נפתחה. מקד את המאמץ בלהגיע לאותו הקהל.
    מסעדה חדשה חייבת פרסום ושיווק. תכנית שיווק של פרסום מסורתי לצד פרסום דיגטלי ממוקדת תגרום להפצת השמועה עבור המסעדה החדשה שלך.

מתעניין בפתיחת מסעדה?
השאר פרטים עכשיו


Fatal error: Call to undefined function is_product_category() in /home/eladpele/public_html/Clients/Yiftach/wp-content/plugins/embed-google-adwords-codes-on-woocommerce/embed_google_adwords_codes.php on line 196